Lapin Fysioterapia

KELAN VAATIVA LÄÄKINNÄLLINEN KUNTOUTUS

Tavoitteena on, että pystyt sairaudesta tai vammasta huolimatta tekemään töitä tai selviytymään omassa arkielämän toiminnoissa paremmin. Kuntoutus on Kelan järjestämää ja rahoittamaa. Kaikki kuntoutujan etuudet maksaa Kela.

Tarjoamme neurologisen kuntoutuksen palveluita kaikenikäisille.Toimintakyky on voinut rajoittua neurologisen sairauden kuten aivoverenkiertohäiriön, CP- oireyhtymän, MS- taudin tai Parkinson-taudin seurauksena.Myös erilaisten reumatautien, hengityselinsairauksien tai lihastautien seurauksena.

Toteutamme fysioterapiaa myös kotikäynteinä ja allasterapiana.Lisäksi fysioterapiaan voidaan asiakkaan toiveiden mukaan sisällyttää kuntosalikäyntejä, muita liikuntaharrastuskokeiluja tai ulkona/ luonnossa tapahtuvaa fysioterapiaa.

Kela järjestämää vaativaa lääkinnällistä kuntoutusta jota on mahdollista hakea, jos täyttää seuraavat kriteerit:

– Alle 65- vuotias
– Sinulla on vamma tai sairaus, joka vaikeuttaa huomattavasti arkea ja osallistumista siihen
– Kuntoutustarve kestää vähintään vuoden
– Kuntoutus ei liity välittömästi sairaanhoitoon
– Kuntoutuksen tavoitteet tukevat  suoriutumista ja osallistumista

Toimimme Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen fysioterapian- ja allasterapian palveluntuottajana myös 1.1.2019 alkavalla sopimuskaudella.

KELAKORVAUKSET

Kela korvaa osan lääkärin määräämästä fysikaalisesta hoidosta. Meillä on käytössä Kelan suorakorvausmenetelmä , jolloin maksat hoidoista suoraan vain oman osuutesi, me haemme korvauksen puolestasi. Esim. Yksilöllinen fysioterapia ja siihen liittyvä hieronta ja fysikaalinen hoito 60 min. Kela korvaus on 8 e / kerta. Kelan korvaamaan sairasvakuutuksen osaan voit tutustua Kelan sivuilla.

Yritys

LapinFysioterapia Ky
Poropolku 13
96400 Rovaniemi

Aukioloajat Ma – Pe Klo 8 – 18

Yhteystiedot

lapin.fysioiterapia@roi.inet.fi

Copyright © 2018 Lapin Fysioterapia. All Rights Reserved.